مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی خبر داد؛
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: لوله یو پی وی سی با نام تجاری "افق مروارید گلپایگان" و نیز لوله پلی پروپیلن PPبا نام‌های تجاری آبساران پلیمر ایرانیان و زرین پایپ سپاهان و لوله پی‌وی سی پارسین پلیمر گلپایگان غیر استاندارد است.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 20 February 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، منصور جلایر ضمن اعلام کشف جعل علامت استاندارد ایران بر روی محصولات لوله پی وی سی، یو پی وی سی و پلی پروپیلن با نام‌های تجارتی پارسین پلیمر گلپایگان، افق مروارید گلپایگان و نیز آبساران پلیمر ایرانیان و زرین پایپ سپاهان  از شهروندان خواست از خرید محصولات بدون علامت استاندارد خودداری کنند و همچنین از صحت علامت استاندارد روی محصولات اطمینان حاصل کنند و در صورت هر گونه مغایرت مراتب را به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند.
وی افزود: این لوله‌های غیر استاندارد توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل شناسایی و توقیف شد که نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد از دلایل توقیف این محصولات غیر استاندارد است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: تولید لوله پی وی سی از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری است و طبق قانون تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوطه و بدون علامت استاندارد ملی ایران ممنوع است.
وی نشان استاندارد را یکی از روش‌های مهم حصول اطمینان از سلامت کالاهای مصرفی دانست و گفت: شناسایی یک پروفیل استاندارد و مرغوب به دلیل آگاهی و شناخت کم مصرف کنندگان نهایی بسیار مشکل است لذا بهتر است مردم از پروفيل هایی که دارای نشان ملی استاندارد است استفاده کنند. 
جلایر خاطر نشان کرد: سازمان استاندارد در خصوص تولیدکنندگانی که موفق به شناسایی آنها شده است با انجام بازرسی های دوره ای و انجام آزمون بر روی محصولات تولیدی، کیفیت این محصولات را بر اساس استاندارد ملی INSO 12291-1 به طور متناوب کنترل می کند.
وی اضافه کرد: پروفیل های پلی وینیل کلراید سخت یو پی وی سی برای ساخت درب و پنجره، دارای استاندارد اجباری  INSO 12291-1 ویرایش سال 1397 است و تمام تولیدکنندگان این محصول برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری بر اساس این استاندارد ممیزی می شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: طبق تبصره ماده 756 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 هر کسی عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین الملی و به منظور القاء شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین الملی استفاده نماید به حداکثر مجازات مقرر در این ماده، محکوم خواهد شد.
وی همچنین در پایان سخنان خود ضمن هشدار به متخلفان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را با شماره تلفن 1517 یا با سامانه پیامکی 1000001517 به این اداره کل گزارش نمایند تا با خاطیان طبق موازین و مقررات استاندارد بر خورد حقوقی انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار